IT: back to basics

by Elke De Wit

90% van de IT afdelingen in bedrijven en organisaties staat niet op punt. De systemen zijn verouderd en er is geen duidelijk overzicht. Nochtans is een goed IT-management enorm belangrijk voor je bedrijf of organisatie. 

 

De wereld van IT is uitgebreid en niet altijd even toegankelijk voor iedereen. Daarom is het van groot belang dat de IT basis in je bedrijf of organisatie wel goed zit. Hier gaat het niet om de laatste trends in quantum computing of artificial intelligence, maar om een (basis) dienstverlening die functioneert zoals het moet.

 

Wat is er belangrijk?

Allereerst is een goede communicatie noodzakelijk, de behandeling van meldingen en vragen moet zo snel en zo betrouwbaar mogelijk gebeuren.

Een medewerker moet onmiddellijk aan de slag kunnen met de verschillende systemen. Anticipeer en zorg er dus voor dat op de eerste werkdag alles correct geïnstalleerd is. Dit lijkt vanzelfsprekend, maar in de praktijk is dit zeker niet altijd van toepassing.

Behulpzaamheid is hierbij een onmisbaar gegeven. Een productieve bedrijfscultuur is er één waarin werknemers vragen durven stellen en daarna ook effectief geholpen worden.  Ook naar je klanten toe is dit een erg belangrijke waarde, zorg dat je dienstverlening klantgericht is en dat ook zij snel geholpen worden met hun vragen.

 

Zin in meer ?

Heb je het gevoel dat jouw IT afdeling wel een duwtje in de rug kan krijgen? Ben je klaar voor een waardevolle, goed gevulde driedaagse waarop je heel wat opsteekt ? Schrijf je dan in voor IT-: basisopleiding.

 

Bron: Blog.topdesk.com

Lees ook